Κυριακή 15 Μαΐου 2011

ΠΕΣΤΕ ΜΟΥ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΝΟΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥ.

Η ελληνική γλώσσα καθιερώνεται διεθνώς.
"Hellenic Quest " λέγεται ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικής εκμαθήσεως της Ελληνικής που το CNN άρχισε να διανέμει παγκοσμίως και προορίζεται σε πρώτο στάδιο για τους αγγλόφωνους και ισπανόφωνους.
Η μέθοδος διδασκαλίας συνίσταται στην προβολή πληροφοριών στην οθόνη του Η/Υ με ταυτόχρονη μετάδοση ήχου και κινούμενης εικόνας.
Το πρόγραμμα παράγεται από τη μεγάλη εταιρία Η/Υ "Apple", της οποίας Πρόεδρος Τζον Σκάλι είπε σχετικώς: «Αποφασίσαμε να προωθήσουμε το πρόγραμμα εκμαθήσεως της Ελληνικής επειδή η κοινωνία μας χρειάζεται ένα εργαλείο που θα της επιτρέψει ν' αναπτύξει τη δημιουργικότητά της να εισαγάγει καινούριες ιδέες και θα της προσφέρει γνώσεις περισσότερες απ' όσες ο άνθρωπος μπορούσε ως τώρα να ανακαλύψει».
Με άλλα λόγια πρόκειται για μια εκδήλωση της τάσεως για επιστροφή του παγκόσμιου πολιτισμού στο πνεύμα και τη γλώσσα των Ελλήνων.
Άλλη συναφής εκδήλωση: Οι Άγγλοι επιχειρηματίες προτρέπουν τα ανώτερα στελέχη να μάθουν Αρχαία Ελληνικά «επειδή αυτά περιέχουν μια ξεχωριστή σημασία για τους τομείς οργανώσεως και διαχειρίσεως επιχειρήσεων».
Σε αυτό το συμπέρασμα ήδη οδηγήθηκαν μετά από διαπιστώσεις Βρετανών ειδικών ότι «Η Ελληνική γλώσσα ενισχύει τη λογική και τονώνει τις ηγετικές ικανότητες.
Γι' αυτό έχει μεγάλη αξία, όχι μόνο στην πληροφορική και στην υψηλή τεχνολογία, αλλά και στον τομέα οργανώσεως και διοικήσεως».
Αυτές οι ιδιότητες της Ελληνικής ώθησαν το Πανεπιστήμιο Ιρβάιν της Καλιφόρνια να αναλάβει την αποθησαύριση του πλούτου της.                                                                                            
Επικεφαλής του προγράμματος τοποθετήθηκαν η γλωσσολόγος -Ελληνίστρια- Μακ Ντόναλι και οι καθηγητές της ηλεκτρονικής Μπρούνερ και Πάκαρι.                                                                       
Στον Η/Υ «Ίβυκο» αποθησαυρίστηκαν 6 εκατομμύρια λεκτικοί τύποι της γλώσσας μας όταν η Αγγλική έχει συνολικά 490.000 λέξεις και 300.000 τεχνικούς όρους δηλαδή ως γλώσσα είναι μόλις το 1/100 της δικής μας. Στον «Ίβυκο» ταξινομήθηκαν 8.000 συγγράμματα 4.000 αρχαίων Ελλήνων και το έργο συνεχίζεται.Μιλώντας γι' αυτό ο καθηγητής Μπρούνερ είπε: «Σε όποιον απορεί γιατί τόσα εκατομμύρια δολάρια για την αποθησαύριση των λέξεων της Ελληνικής απαντούμε: Μα πρόκειται για τη γλώσσα των προγόνων μας. Και η επαφή μας μ' αυτούς θα βελτιώσει τον πολιτισμό μας».
Οι υπεύθυνοι του προγράμματος υπολογίζουν ότι οι ελληνικοί λεκτικοί τύποι θα φθάσουν στα 90 εκατομμύρια, έναντι 9 εκατομμυρίων της λατινικής. Το ενδιαφέρον για την Ελληνική προέκυψε από τη διαπίστωση των επιστημόνων πληροφορικής και υπολογιστών ότι οι Η/Υ προχωρημένης τεχνολογίας δέχονται ως «νοηματική» γλώσσα μόνον την Ελληνική. Όλες τις άλλες γλώσσες τις χαρακτήρισαν «σημειολογικές».
«Νοηματική γλώσσα» θεωρείται η γλώσσα στην οποία το «σημαίνον» δηλαδή η λέξη και «το σημαινόμενο» δηλαδή αυτό που η λέξη εκφράζει,(πράγμα, ιδέα, κατάσταση) έχουν μεταξύ τους πρωτογενή σχέση. Ενώ «σημειολογική» είναι η γλώσσα στην οποία αυθαιρέτως ορίζεται ότι το α? «πράγμα» (σημαινόμενο) εννοείται με το α? (σημαίνον).
Με άλλα λόγια, η Ελληνική γλώσσα είναι η μόνη γλώσσα της οποίας οι λέξεις έχουν «πρωτογένεια», ενώ σε όλες τις άλλες, οι λέξεις είναι συμβατικές, σημαίνουν κάτι απλά επειδή έτσι συμφωνήθηκε μεταξύ εκείνων που την χρησιμοποιούν. Π.χ στην Ελληνική, η λέξη ενθουσιασμός = εν-Θεώ, γεωμετρία = γη +μετρώ, προφητεία = προ + φάω, άνθρωπος = ο άναρθρων (ο αρθρώνων λόγο).
Έχουμε δηλαδή αιτιώδη σχέση μεταξύ λέξεως-πράγματος, πράγμα ανύπαρκτο στις άλλες γλώσσες. Τα πιο τέλεια προγράμματα «Ίβυκος», «Γνώσεις» και «Νεύτων» αναπαριστούν τους λεκτικούς τύπους της Ελληνικής σε ολοκληρώματα και σε τέλεια σχήματα παραστατικής, πράγμα που αδυνατούν να κάνουν για τις άλλες γλώσσες. Και τούτο διότι η Ελληνική έχει μαθηματική δομή που επιτρέπει την αρμονική γεωμετρική τους απεικόνιση.
Ιδιαιτέρως χρήσιμα είναι τα ελληνικά προσφύματα τηλέ-, -λάνδη, μίκρο -, μέγα-, σκοπό, -ισμός, συν- κ.λ.π.
Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές θεωρούν την Ελληνική γλώσσα «μη οριακή», δηλαδή ότι μόνο σ' αυτή δεν υπάρχουν όρια και γι' αυτό είναι αναγκαία στις νέες επιστήμες όπως η Πληροφορική, η Ηλεκτρονική, η Κυβερνητική και άλλες. Αυτές οι επιστήμες μόνο στην Ελληνική γλώσσα βρίσκουν τις νοητικές εκφράσεις που χρειάζονται, χωρίς τις οποίες η επιστημονική σκέψη αδυνατεί να προχωρήσει.
Γι' αυτούς τους λόγους οι Ισπανοί ευρωβουλευτές ζήτησαν να καθιερωθεί η Ελληνική ως η επίσημη της Ευρωπαϊκής Ένωσης διότι το να μιλά κανείς για Ενωμένη Ευρώπη χωρίς την Ελληνική είναι σα να μιλά σε έναν τυφλό για χρώματα.                                                                                                     
Ας το προωθήσουν και οι Έλληνες πολιτικοί.

ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΡΘΡΟ ΤΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΜΑΙ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΣΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ.  
Γίναμε αυτόπτες μάρτυρες σε ξενοδοχειακό συγκρότημα (εξεταστικό κέντρο) όταν είδαμε χιλιάδες νεοέλληνες ανά βάρδιες γονείς και συγγενείς με πολύ μεγάλη αγωνία να συνοδεύουν (ένα, δύο και τρία άτομα) επί ώρες ολόκληρες τα Ελληνόπαιδά τους που διαγωνίζονταν για την απόκτηση πιστοποιητικού εκμάθησης  αλλοδαπής γλώσσας.
Και το οικονομικό κόστος επί επτά περίπου χρόνια φροντιστηριακής εκμάθησης;  Τεράστιο!!!.
Γίναμε επίσης αυτόπτες μάρτυρες και στα  εξεταστικά κέντρα που τα παιδιά των Ελλήνων διαγωνίζονταν στην Ελληνική Γλώσσα για την είσοδο τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στην Ελληνική επιστήμη που σε παγκόσμιο επίπεδο (όπως βλέπουμε από το παραπάνω άρθρο)τα πάντα στηρίζονται πάνω σε αυτήν.
Και βέβαια το παράπονο και η απορία που εκφράζουμε είναι το εξής.
Οι συνοδοί γονείς και συγγενείς, η μεγάλη αγωνία και το ενδιαφέρον για την Ελληνική Γλώσσα την Ελληνική Παιδεία τον Ελληνικό Πολιτισμό στο σημείο αυτό που κατά την γνώμη μας είναι το μεγαλύτερο γεγονός για την Ελληνική γλώσσα, παιδεία, πολιτισμό οι νεοέλληνες που ήταν;       Διότι ελάχιστους είδαμε έξω από τα Ελληνικά σχολεία σε αντίθεση με τα ξενόγλωσσα.
Και αν προσθέσουμε και το γεγονός της ασάφειας των θεμάτων από την επιτροπή του υπουργείου παιδείας λες και η Ελληνική Γλώσσα δεν είχε τις κατάλληλες λέξεις κλπ στοιχεία για να εμπλουτίσει μία πρόταση η ένα κείμενο η οτιδήποτε άλλο για να είναι σαφέστατο, καταλαβαίνουμε την σημερινή κατάσταση της Δημόσιας Ελληνικής Παιδείας.
 Άσε που το θέμα της έκθεσης σχετικά με το διαδίκτυο ήταν άνισο για πολλά παιδιά,καθότι σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία δύο στα δέκα παιδιά της πόλης καθώς και παιδιά που μένουν εκτός πόλεων η νησιά δεν έχουν έρθει σε επαφή με υπολογιστή είτε από οικονομική δυσχέρεια είτε από άλλες δυσκολίες για να έχουν άμεση εμπειρία αυτής της τεχνολογίας.
Τελικά όλοι εμείς οι Έλληνες θα πρέπει να αναλογιστούμε και να σκεφτούμε σοβαρά στο θέμα της παιδείας τι από τα δύο συμβαίνει;
Η στραβός είναι ο γιαλός….. Η στραβά αρμενίζουμε!!!.
Η μήπως και τα δύο!!!!!!!....


Πρόταση
Επειδή πιστεύουμε ότι η παιδεία (καλλιέργεια του πνεύματος) και η υγεία  είναι οι βασικότεροι πυλώνες πάνω στους οποίους μπορεί να στηριχτεί ένα κράτος και να ευημερήσει ο λαός 
Και επειδή επίσης πιστεύουμε ότι το Ελληνικό κράτος δια μέσω του πανεπιστημίου  έχει την υποχρέωση να μορφώσει να καλλιεργήσει και να ανοίξει τους ορίζοντες στον Ελληνικό Λαό για να βρίσκει ο κάθε Έλληνας το δρόμο του με ελεύθερη βούληση και πνεύμα.
ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΑΥΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΈΛΛΗΝΑ Η ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΤΟ ΕΠΙΛΕΞΕΙ.